راه اندازی مغازه ابزارفروشی

ایده راه اندازی کسب و کار یا فروشگاه هم هیجان انگیز است و هم ریسک دارد. برای راه اندازی یک کسب و کار در قدم اول، انتخاب کسب و کار مناسب با سود خوب مهم است. اگر بخواهیم واقع بین باشیم کسب و کارهایی که محصولات مصرفی با تقاضای بالا پخش می کنند، شانس بیشتری در موفق شدن دارند. حتما این جمله را خیلی شنیدید که میزان تقاضا، عرضه را بیشتر میکند. ابزارچک برای شما یک ایده خوب دارد، راه اندازی مغازه ابزار فروشی.


ابزارو یراق آلات همیشه یکی از پرسودترین و پرتقاضاترین کالاهای بازار بوده اند و خواهند بود. ابزارفروش تقریبا با هر صنف و مشتری در ارتباط است. مثال می‌زنیم در بخش یراق آلات از قفل و چشمی در گرفته تا دستگیره، تجهیزات آشپزخانه، چسب، انبر، آچار، پیچ گوشتی و ابزار برقی مانند دریل اینها همه جز ابزارهای پرمصرفی هستند که تقریبا در هر خانه و صنعتی استفاده می شوند. در کنار آن فروش ابزار ساختمانی، ابزار نجاری، ابزار باغبانی، ابزار تعمیرگاهی، ابزار جوشکاری و .... بازار فروش ابزارآلات را بسیار وسیع می کند. با یک محاسبه سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که تاسیس ابزار فروشی اگر بصورت اصولی و با مدیریت سرمایه باشد، سود خوبی خواهد داشت. مهم ترین مساله این است که ابزارفروشی شغلی ست که در تمام فصول سال تقاضای خرید محصول وجود دارد و بازار دائم در حال عرضه و تقاضای محصول می باشد.

راه اندازی مغازه ابزارفروشی

صفر تا صد راه اندازی مغازه ابزارفروشی

راه اندازی فروشگاه ابزار فروشی میتواند فرایندی جذاب باشد ولی نیاز به اطلاعات و تحقیق بررسی دارد. اطلاعاتی از جمله میزان سرمایه مورد نیاز برای ابزار فروشی، میزان سوددهی ابزارفروشی، اخذ پروانه کسب، انتخاب جا و مکان مناسب برای ابزارفروشی، خرید وسایل مورد نیاز اولیه برای ابزارفروشی، طراحی چیدمان و دکور، سیاست قیمت گذاری، ارتباط با تامین کنندگان ابزار و یراق آلات و عمده فروشی های ابزار و تبلیغات و بازاریابی را باید در نظر گرفت. ابزارچک در همه مراحل راه اندازی مغازه ابزارفروشی همراه شماست. تامین سرمایه ابزار فروشی بستگی به فروشگاه و محل کسب دارد، اگر فروشگاه در جایی قرار بگیرد که ابزار مصرفی خانگی و ابزار مصرفی تعمیر خانگی را تامین کند، نیاز به سرمایه آنچنانی ندارد. ابزار عموم شامل انواع، انواع آچارها، آلن ها، پیچ گوشتی ها می شود. بدین ترتیب اگر شما بخوایید فروشگاه ابزارفروشی خود را در یک منطقه مسکونی افتتاح کنید، حتی با صد میلیون سرمایه هم می توانید مغازه ابزار فروشی تاسیس کنید. برای تاسیس فروشگاه تخصصی ابزارفروشی میزان سرمایه حداکثر ندارد.

میزان سرمایه لازم برای شغل ابزار فروشی چقدر است؟

تخمین سرمایه لازم برای راه اندازی ابزارفروشی یک فرمول ساده نیست. اول اینکه سرمایه حداکثر ندارد، هر چه سرمایه شما بیشتر باشد، می توانید با خرج کردن منطقی و اصولی آن به نتیجه بهترین برسید. اولین کار خرید یا اجازه مغازه ابزارفروشی است، نرخ خرید و اجاره مغازه هم که نسبت به شهر و محله می تواند تفاوت زیادی داشته باشد، برای اجاره مغازه باید به موقیت و محل مغازه توجه کنید. اما در مورد سرمایه خرید اجناس و ابزارآلات اولیه مورد نیاز یک ابزارفروشی، بهتر است با کالاهای پرفروش و مصرفی شروع کنید. هر چقدر تنوع ابزار بیشتر باشد و ابزار مصرفی کیفیت بهتری داشته باشند، نفع بیشتری عاید شما خواهد شد. برای تخمین سرمایه مورد نیاز راه اندازی ابزارفروشی یک سری هزینه های جانبی مانند هزینه اخذ پروانه کسب، هزینه دکور مغازه ابزارفروشی، هزینه تبلیغات را باید در نظر گرفت. به عبارتی هزینه راه اندازی ابزارفروشی بسته به فاکتورهای مختلف متفاوت است و بدون در نظر گرفتن اجاره حداقل پونصد میلیون تومان می‌شود. ابزارچک در همه مراحل راه اندازی مغازه ابزارفروشی همراه شماست. تامین سرمایه ابزار فروشی بستگی به فروشگاه و محل کسب دارد، اگر فروشگاه در جایی قرار بگیرد که ابزار مصر فی خانگی و ابزار مصرفی تعمیر خانگی را تامین کند، نیاز به سرمایه آنچنانی ندارد. ابزار عموم شامل انواع، انواع آچارها، آلن ها، پیچ گوشتی ها می شود. بدین ترتیب اگر شما بخوایید فروشگاه ابزارفروشی خود را در یک منطقه مسکونی افتتاح کنید، حتی با صد میلیون سرمایه هم می توانید مغازه ابزار فروشی تاسیس کنید. برای تاسیس فروشگاه تخصصی ابزارفروشی میزان سرمایه حداکثر ندارد.

انتخاب محل مناسب برای تاسیس مغازه ابزارفروشی

انتخاب محل مناسب برای احداث ابزارفروشی خیلی مهم است و باید با در نظر گرفتن چند نکته مهم و تحقیق و بررسی کافی انجام شود: در ادامه چند نکته کلیدی برای انتخاب محل مناسب برای مغازه ابزارفروشی برای شما ارائه می دهیم:

  1.  مکان قابل دسترسی: مغازه باید در یک مکان قابل دسترس باشد که به راحتی برای مشتریان قابل دسترسی باشد، ایده‌آل‌ترین مکان‌ها نزدیک به خیابان‌های اصلی، مراکز خرید، یا مناطق صنعتی هستند.
  2.  منطقه ترافیک بالا: انتخاب محلی که ترافیک پیاده و خودرو بالایی داشته باشد می‌تواند به جلب مشتریان بیشتر کمک کند و فرصت بیشتری برای فروش فراهم کند.
  3. نزدیکی به مشتریان هدف: شناسایی مشتریان هدف و انتخاب مکانی که نزدیک به آن‌ها باشد، می‌تواند باعث افزایش فرصت‌های فروش و جذب مشتریان بیشتر شود. به عنوان مثال نزدیکی به مراکز صنعتی، ساختمان سازی، تعمیرگاهی می تواند به عنوان مزیت در نظر گرفته شود.
  4.  انتخاب مکان با توجه به رقبا: بررسی مکان‌های دیگری که ممکن است رقابتی باشند و انتخاب مکانی که از رقابت کمتری برخوردار باشد، می‌تواند برای شما مزیت مهمی باشد.
  5.  بررسی امکانات محیطی: بررسی امکانات محیطی مانند پارکینگ، امنیت، نورپردازی می تواند برای جذب مشتریان و موفقیت فروشگاه مهم باشد.
    6. مناسب بودن فضا: اندازه و تناسب فضای مغازه با نیازهای کسب و کار و انواع محصولاتی که قصد فروش آن‌ها را دارید، بسیار مهم است. برای مثال برای انتخاب مغازه مناسب برای ابزار فروشی در نظر داشته باشید که ابزار فروشی باید تعداد مناسبی قفسه و استند داشته باشد. انتخاب مغازه ای که ویترین مناسبی داشته باشد به جذب مشتریان کمک می کند.

لیست اجناس ضروری و اولیه برای احداث مغازه ابزارفروشی

انواع ابزار دستی (مصرف خانگی و ابزار صد درصد استفاده عموم): انواع انبرآلات، انبردست، سیم چین، دم باریک یا انواع آچارهای دم دستی : آچار فرانسه، آچار شلاقی، آچار دودسته، میخ و چکش پیچ گوشتی، تلمبه باد، چراغ شارژی و دستی و ....

ابزار نجاری: انواع اره ها، انواع تیغ اره ها، انواع پیچ ها، دریل، سنباده

جوشکار و آهنگر: دستگاه های جوش، انبر جوش، انبر اتصال، الکترود یا سیم جوش، دستکش جوشکاری، کلاه، ماسک و عینک
تعمیرگاهی: انواع آچار ها که این آچارها به چندین دسته تقسیم می شوند: آچارهای آلن و ستاره ای، آچارهای یکسر رینگ دوسر رینگ و دوسر تخت ، آچار بکس های سایز مصرفی از درایو یک دوم، دسته بکس آچار، کمک دسته آچار و ....

بناها: سطل، استانبولی، فرغون، بیل، کلنگ، شاغول و ....

بعد از تامین این کالاها برای پیشرفت فروشگاه سراغ صنعت های گسترده تر می رویم.

 صنعت ساختمان سازی: انواع دریل ها، فرزها، یراق آلات و دستگیره ها؛ وینچ های برقی و حتی جرثقیل ها استفاده می کنند.

کارخانه ها و ساختمان سازها: استفاده از ابزار و آچارهای تخصصی تر دارند، مثل آچارهای M، یا آچارهای T ، یا آچارهای E ، آچارهای F ، دستگاه تست ولتاژ، دستگاه های تست دینام، آچارهای سایز صنعتی، بکس های درایو سه چهارم، یا یک اینچ ، بکس بادی و ....

سازمان ها و ارگان ها: انواع جک ها، لباس کار، کفش کار، گوشی صدا گیر، لباس فرم، کمربند ایمنی، کلاه ایمنی، لباس ایمنی، اره های بنزینی و برقی، چمن زن ها و علف زن ها، انواع دریل ها، انواع تخریب ها، پیکورها، ویبره های بتن و سایر ابزارآلات صنعتی
تراشکاری و کارگاه های بزرگ: انواع قلاویزها، مته ها، تیغ و تیغچه ها، انواع مته ها و ابزار سوراخکاری

سنگ بری های بزرگ: انواع صفحات برش، فیبری یا فلزی، گرامیت برها و سرامیک برها، ابزار سایش پرسلن، سنگ، اسلپ ها و قاپک های تخصصی و صنعتی

بصورت مثال اگر بخواییم یک ابزارفروشی با کیفیت با فروش خوب داشته باشیم، لازمه مسیر شناختن ابزارها رو طی بکنیم. ابزار دستی از چندین دسته تشکیل شده مثل ابزار عموم ، ابزار برقی و شارژی، ابزار تعمیرگاهی و .... برای شروع بهتره از ابزار عموم آغاز کنیم و بعد از اون وارد شاخه بندی فروش ابزارآلات تخصصی دیگر بشویم. برای فروش ابزار برقی و شارژی و همچنین ابزارآلات تخصصی درنظر داشته باشید که کالای پرسود و باکیفیت ، به قیمت آن توجه نکنید. صنعتکاری که با ابزار کار تخصصی می کند، به کیفیت ابزار تخصصی بیشتر از قیمت ابزار توجه می کند، چون با ابزار تخصصی می خواد کار خودش رو به نحو احسن به انجام برساند. مثل معلمی که کارش همیشه با قلم است و ترجیح میده که از قلمی استفاده کنه که هم به بهترین شکل بنویسد و هم عمر طولانی تره داشته باشد. به همین نحو مشتری تخصصی ابزار هم ترجیح می دهد، ابزاری رو خریداری کند که با کیفیت بیشتر و مدت طولانی تری کار کند.

تبلیغات و بازاریابی محیطی و آنلاین ابزارفروشی

برای تبلیغات و بازاریابی یک مغازه ابزار فروشی، می‌توانید از ترکیبی از روش‌های محیطی و آنلاین استفاده کنید تا به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید. به عنوان یک ابزار فروش خوب هیچ وقت نباید قدرت تبلیغات درست را دست کم بگیرید. تبلیغات محیطی شامل چاپ پوستر و بنر، برگزاری رویداهای محلی مرتبط با صنعت ابزارآلات، تبلیغ بیلبوردی و …می شود. با توجه به رشد و پیشرفت خرید اینترنتی و آسانی آن، ایجاد سایت و فروشگاه آنلاین ابزار و یراق، تبلیغ در شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، یوتیوب و … دیگر راهکارهای تبلیغ دیجیتال به فروش غیرحضوری ابزار و محبوبیت کسب و کار شما کمک بسیاری می کند. به عبارت دیگر در بازار پررقابت امروز اگر تبلیغات آنلاین را فراموش کنید، بخش وسیعی از بازار را به رقبای خود واگذار خواهید کرد.
استفاده از یک ترکیب موثر از این راهکارها می‌تواند به شما کمک کند تا محبوبیت و شناخت برند خود را افزایش دهید و به مشتریان جدید جذب کنید.

ابزار فروش خوب

ویژگی های یک ابزار فروش خوب

یک ابزار فروش خو ب چه ویژگی هایی دارد؟ ابزار فروش خوب در ابتدا باید یک فروشنده خوب باشد، با مشتری برخورد مناسب داشته باشد، نیازهای مشتری را بشناسد، در مورد جنس و کیفیت ابزار با مشتری صداقت داشته باشد. از مهم ترین نکات یک ابزار فروش خوب این است که اطلاعات کاملی در مورد انواع ابزار، نحوه کار ابزار مورد نظر، برندهای خوب ابزار داشته باشد و بتواند به مشتری اطلاعات کاملی ارائه کند و ابزار دقیق مورد نیاز مشتری با قیمت مناسب به مشتری معرفی کند. داشتن دانش تخصصی و بروز در ارتباط با ابزار یراق آلات برای راه اندازی کار مشتری و در نهایت رضایت مشتری از ابزار خریداری شده بسیار مهم است.
چند مورد مهم از ویژگی های یک فروشنده خوب ابزار و یراق :

  • توانایی برقراری ارتباط با مشتریان و گوش کردن نیازها و توقعات آن و کسب اعتماد مشتری
  • مهارت ارتباطی قوی برای نشان دادن ویژگی های یک ابزار خوب
  • توانایی مذاکره و ارائه قیمت مناسب ابزار و یراق که در نهایت برای خریدار یا مشتری سود ایجاد میکند و بخاطر ارائه قیمت مقرون بصرفه و محصول باکیفیت اعتماد و وفاداری مشتری را به مجموعه فروشگاهی شما زیاد میکند.
  • داشتن اطلاعات تخصصی در مورد ابزار و یراق: داشتن اطلاعات تخصصی در مورد ابزار و یراق که در صنایع زیادی از قبیل ساختمان سازی، نجاری، مکانیکی، تعمیرگاهی و غیره استفاده می شود، برای فروشنده خوب ابزار و یراق مهم است. این اطلاعات شامل شناخت ابزارها، شناخت برندها، کاربرد درست هر ابزار برای نیاز مورد نظر می شود. توانایی مقایسه و تفکیک ابزارها و داشتن دانش در مورد برندهای متنوع ابزار و مزایا و معایب آنها، باعث می شود که فروشنده ابزار بتواند راه حل سفارشی و مناسب به خریدار ارائه کند و در انتخاب بهترین و کاربردی ترین ابزار کمک مهمی به مشتری کند. توانایی تعامل با تامین کنندگان نیز یکی از مهمترین ویژگی های ابزار فروش خوب است که باعث می‌شود همواره امکان تامین ابزار و یراق مورد نیاز خود را داشته باشد.

ابزارچک راهنمای صفر تا صد مراحل راه اندازی ابزارفروشی

ابزارچک ابزار چک برای شما یک پیشنهاد خوب دارد، راه اندازی مغازه ابزار فروشی در گیلان و سراسر ایران با پشتیبانی صفر تا ابزار چک. ما با شما قرارداد می بندیم و مبلغ حداقلی را به عنوان سرمایه اولیه با توجه به هدف گذاری شما مشخص می کنیم. مهمترین چالش برای تاسیس ابزار فروشی تامین کالا ست، ابزار چک این کالاها را در پکیج های کامل برای شما تامین می کند. به عبارتی ما فروشگاه خالی شما را با انواع ابزار پر می کنیم، این ابزارها ضمانت قیمت و ضمانت کیفیت دارند. جز بهترین برندهای ابزارفروشی در بازار هستند.ابزار چک تضمین می کند که تا راه اندازی کامل فروشگاه ابزارفروشی، تمامی کالاها و ابزارها را بنا به درخواست شما تعویض کند. تامین کالا ابزارفروشی با کمترین قیمت عمده در بازار انجام می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پکیج صفر تا صد راه اندازی ابزار فروشی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا ما در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من