اره های موتوری زنجیری بسته به نوع کاربری اشخاص به دو صورت: اره زنجیری بنزینی یا اره زنجیری برقی می‌تواند باشد و ممکن است یکی از قوی ترین ابزارهای موجود به نظر برسند، اما اگر بخواهید آن را همیشه سالم و آماده به کار نگه دارید نیاز به رعایت نکات اصول حفط و نگهداری اره های موتوری را دارید. خوشبختانه رعایت نکات حفظ و نگهداری اره بنزینی و اره برقی به نسبت ساده است، بنابراین با رعایت این نکات به صورت مداوم می‌توانید دفعات بیشتری جهت بریدن تنه درختان، قطع شاخه‌ها و برش انواع چوب را با اره موتوری خود تجربه کنید. اگر در کار حفظ و نگهداری اره بنزینی و اره برقی تازه‌کار هستید، پس در ادامه مطلب اره موتوری با ما همراه باشید.

قدم اول: تمیز کردن زنجیر اره موتوری و ساطوری

  1. اره موتوری را در یک موقعیت امن بر روی یک میز کاری با ثبات قرار دهید.

اره موتوری را بروی میز قرار دهید و مطمئن شوید که زنجیر به با چیزی درگیر نشده باشد. زیر را در هنگام کار نیاز به کمی حرکت زنجیر اره بنزینی دارید.

  • اگر قصد تمیز کردن یک اره برقی را تمیز دارید، ابتدا آن را از هر منبع متصل برق جدا کنید.
  1. زنجیر اره موتوری را از ساطوری خارج کرده و شیارهای آن را تمیز نمایید.

پیچ تنظیمی را که شل شدن زنجیر اره موتوری را کنترل می‌کند کمی باز کرده تا زنجیر اره موتوری شل شود تا بتوانید به راحتی آن را از ساطوری اره موتوری خارج کنید. زنجیره را کنار بگذارید و ساطوری اره موتوری را نیز تمیز نمایید.

  • ساطوری اره موتوری را با تمیز کننده مخصوص به کمک کمپرسور هوا برای نتیجه بهتر تمیز کنید.
  1. زنجیره را در محلول آمونیاک و آب به مدت 10 الی 20 دقیقه خیس نمایید.

پس از خیساندن، زنجیر اره موتوری را با یک برس تمیز کرده تا تمام خاک و چربی آن را از بین ببرید. برای تهیه محلول پاک کننده، ۱ گالن آب و ۱ فنجان آمونیاک را در یک سطل پلاستیکی ترکیب نمایید.

  • هنگام استفاده از آمونیاک در یک مکان دارای تهویه هوا کار کنید و از تماس با پوست یا چشم خودداری نمایید. برای ایمن بودن بهتر است از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید. هرگز آمونیاک را با سفید کننده کلر مخلوط نکنید زیرا این گاز سمی تولید می‌کند.
  1. زنجیر اره موتوری را به خوبی با آب تمیز بشویید و خشک نمایید.

قبل از اینکه آن را با روغن چرب کنید تا جایی که می‌توانید آن را با یک حوله یا پارچه تمیز خشک کنید. ، زنجیر اره موتوری را در مکانی آویزان کنید تا به طور کامل خشک شود.

  • با توجه به گرما و رطوبت محل زندگی شما، فرایند خشک شدن ممکن است چند ساعت طول بکشد همچنین می‌توانید از کمپرسور باد جهت تسریع این مرحله استفاده کنید.
  1. زنجیر اره موتوری را روغن‌کاری و سپس به ساطوری وصل نمایید.

زنجیر را توسط روغن مخصوص روغن‌کاری و چند دقیقه آن را آویزان نموده تا روغن اضافی قبل از اتصال به ساطوری اره موتوری گرفته شود . سپس آن را به روی ساطوری سوار و جا بیندازید و پیچ تنظیم سفتی آن را به قدری تنظیم نمایید که روی ساطوری به خوبی محکم شود.

  • یک پارچه قدیمی یا چند روزنامه زیر زنجیر اره بنزینی قرار دهید تا روغن اضافی باقی مانده به روی آن بریزد.
  • روغنکاری زنجیر اره موتوری و ساطوری برای برای به حداقل رساندن سایش، پارگی و افزایش طول عمر دستگاه اره موتوری امر بسیار مهم است.

قدم دوم: رفع انسداد کاربراتور و فیلتر هوای اره موتوری

 

  1. کاربراتور را برسی نمایید تا ببینید آیا چیزی آن را مسدود کرده است یا خیر.

در صورت مشاهده تجمع چسبندگی مواد خارجی، باید تمیز شود. کاربراتور اره موتوری را با هوای فشرده یا کمپرسور باد  تمیز کنید تا هرگونه مواد خارجی از روی آن پاک شود.

  • تجمع خاک و روغن قدیمی باعث مسدود شدن کاربراتور و جلوگیری از جریان سوخت به موتور می‌شود، بنابراین تمیز نگه داشتن آن برای جلوگیری از مشکلات در هنگام کار با اره موتوری بسیار مهم است.

 

صفحه درپوش، شیرهای سوزنی و دیافراگم را از اره موتوری جدا نمایید.

اگر در تشخیص یا برداشتن هر یک از این قطعات مشکل دارید، از دفترچه راهنمای اره موتوری خود کمک بگیرید. اگر هنوز در مورد نحوه جدا کردن اره خود مطمئن نیستید، می‌توانید از طریق بخش نظرات این مطلب از ما کمک بگیرید.

  1. صفحه درپوش، شیرهای سوزنی و دیافراگم را در محلول تمیز کننده قرار دهید

تمام قطعات باید به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در محلول بماند. سپس، هر قسمت را برس بکشید تا تمام بخش های  آن پاک شود.

  • هنگام کار با آمونیاک نکات ایمنی ذکر شده را رعایت کنید.
  1. قطعات کاربراتور را با آب سرد بشویید و سپس دوباره مونتاژ نمایید.

ابتدا قطعات را با یک حوله میکروفایبر خشک و سپس آب باقی مانده را با هوای فشرده یا کمپرسور باد خارج کنید. قبل از مونتاژ مجدد قطعات، از خشک شدن کامل آنها اطمینان حاصل نمایید.

  • اتصال قطعات در زمان مرطوب بودن می‌تواند منجر به زنگ زدگی و آسیب دستگاه شما شود
  1. فیلتر هوای اره موتوری را برداشته و با آب گرم و صابون بشویید.

 اگر کثیفی خاصی داشته باشد، می‌توانید فیلتر را در آب صابون خیس کنید و سپس با یک برس نرم آن را بشویید. درصورتی که قابل تمیز شدن نباشد باید فیلتر هوای اره موتوری را تعویض نمایید.

  • شما باید به طور مرتب فیلتر هوای اره موتوری خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تمیز کنید تا از مشکلاتی مانند مصرف بیش از حد سوخت و فرسودگی شدید قطعات موتور جلوگیری نمایید.
  • نکته: برای تمیز کردن فیلتر هوا هرگز از هوای پر فشار استفاده نکنید زیرا ممکن است پارگی در آن ایجاد شود و به طور دائم به آن آسیب برساند.
  • فیلتر اره موتوری زنجیری  یدکی را می‌توانید در فروشگاه و نمایندگی های مجاز اره موتوری تهیه و خریداری کنید

با پاک‌سازی دستگاه خود به طور منظم از تجمع چیزهایی مانند روغن قدیمی، خاک اره و شیره درختان، از فرسایش اره موتوری خود در طول زمان جلوگیری نمایید و عمر آن را برای سال‌های آینده افزایش دهید. با رعایت نکات اصول حفط و نگهداری اره موتوری دستگاه خود را مانند روز اول نو کنید!

جهت راهنمایی در باره انتخاب و خرید اره موتوری زنجیری نیز میتوانید از بخش پشتیبانی با ما در ارتباط  باشید.

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من